Fizikai erőnlét

A fizikai erőnlétet nem szokták összekötni a mentális és érzelmi állapotokkal, főleg nem mentális és érzelmi elakadásokkal. Sokkal inkább tekintik az elhatározás, a kitartás és az elkötelezettség hiányának az erőnlét hiányát, pedig a történet sokkal változatosabb ennél:

Erőnlét és emlékezés

Amikor valakinek egészségügyi kihívásai lesznek, rendre felmerül egy olyan kérdés, ami elsőre teljesen irreleváns, mégis fontos. Egy betegség kapcsán gyakran megkérdezem, hogy hasonló korában melyik felmenőd lett beteg.

A betegségeink egy része ugyanis az emlékezést szolgálják tudatalatti szinten, s sokunk azért betegszik meg 40 – 50 éves kora környékén, vagy még hamarabb, mert egyik szülője, nagyszülője lebetegedett hasonló életkor környékén. Persze ez nincs mindig így, de nem is ritka.

Másik, ehhez hasonló történet, amikor valaki a szüleinek meghalt testvéreit képviseli a családban. Akik most 70-80 évesen valószínűleg már eléggé gyenge erőnléttel rendelkeznének. S az ő életüket felvállalva 40-50 évesen kórházról kórházra járkál valaki, mert fizikailag nincs jól.

Az alacsony erőnlét következménye

A betegségek kihatnak a fizikai erőnlétünkre, a kondíciónkra, melynek következtében a testünk elkezdi elveszíteni a rugalmasságát. Majd elkezd romlani az életminőségünk is. Ami nem csak testi szinten jelenik meg, hanem akár mentális és érzelmi hatást is kifejthet.

Ezért olyan fontos, ha valaki elkezd felépülni a betegségéből, hogy elkezdjen sétálni. Mert a séta, a mozgás átmozgatja a testet, segítve a salak- és méreganyagok kitisztulását a szervezetből.

Főleg a fővárosban figyeltem meg, hogy gyakran 100 méteres távolság esetén is tömegközlekedést választjuk. Holott a rendszeres mozgás nem heti kétszer 1 órát jelent, vagy 1000 métert az uszodában. Hanem napi szintű mozgást. Aminek része a séta, néha a kerékpározás, az úszás és a futás is. Egyszerűen nem megy másként.

sétaút fák között
A természetben sétálni a lelket is feltöltő tapasztalat.

Az erőnlét visszaszerzése

Bármit is teszünk, van az a helyzet, amikor az erőnlétünk annyira lecsökkent a korábbi szinthez képest, hogy a rendszeres mozgás nehézzé válik. Ilyenkor érdemes változtatni. Keresni egy olyan mozgásformát, ami nem terhel meg annyira, mégis mozgásban tartja a testet. Ha nem megy másképp, jöhet a jó öreg szobakerékpár. Vagy a rövid séták.

Súlyosabb esetekben persze ezek sem elegendőek. Ilyenkor érdemes lehet ránézni arra, mi okozza a betegségek áradatát, vagy a kórosan kevés mozgást. Kibukhat, hogy egy nem túl pozitív emlék okozza azt, hogy felnőttként azt hisszük, sokkal nehezebbnek kell megélnünk a testünket, mint gyerekként.

Egy személyes példa

Én pl. így jártam amikor 75 éves nagymamám már nehezen mozgott, s én azt nem értettem. Azt mondta, hogy a felnőtteknek már vannak betegségeik, amiknek következtében nehezebben mozognak. S ő ezért nem tud úgy futkározni, mint én.

Én meg ezt a választ jól benyaltam. Az ő helyzetében ez a válasz teljesen korrekt és igaz volt, csak hát ez bennem olyasmit indított el, amit senkinek nem kívánok. Fel akartam nőni, hogy én is ezernyi dolgot véghez vihessek az életemben. Csak ez a történet gellert kapott, s egy rakat betegséget is magamra szedtem, amit nem kellett volna.

Felhozva a korábbi tapasztalatok emlékeit el tudtam engedni az örömteli és energikus test megélésének az akadályai, átformálva az életem.

gyerekek futkároznak a természetben
A gyerekek még tudják, mi a jó nekik, ne korlátozzuk őket a mozgásban feleslegesen, a magunk kényelmét követve.

Az gyenge erőnlét következményeit feloldva

A következő lépésben megkereshető mindazok az életterületek, amelyekre az alacsony erőnlét rányomta a bélyegét. S minden egyes életterülethez meg kell keresni azt a kulcsot, ami az átalakulást, a görcsölés és a félelem elengedését lehetővé teszi.

Néha ezen folyamat gátolt, mert akadályozó érzetek, tulajdonságok és viselkedési minták vannak jelen, időnként pedig konkrét életrajzi eseményekhez is kötődnek ezen félelmek, amiket fel lehet tárni, s meg lehet tisztítani. mint ahogy velem is történt.

Mutasd meg az ismerőseidnek is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*